Je bedrijf draait nu een tijdje en de eerste jaren ging je echt door het dak. Jaar na jaar verbrak je alle omzetrecords en the sky was the limit. Nieuw personeel bleef binnen stromen omdat het werk jullie boven het hoofd uitsteeg. Maar de laatste jaren lijkt de rek er een beetje uit. Jullie werkwijze van de eerste jaren doet het niet meer zo goed als eerst en je begint daar eens goed over na te denken. Afgelopen jaar hebben jullie zelfs voor het eerst de winstdoelstelling niet behaald. Je probeert te achterhalen waar het door komt maar komt er eigenlijk maar niet achter. Dat zit je niet lekker dus je wil externe hulp inschakelen. Komt dit verhaal je nou bekend voor? Dan kan een business coach voor jou wel eens uitkomst bieden.
Wat doet een business coach?Een business coach helpt een ondernemer zijn doelen te behalen. Die doelen bepaal je als ondernemer overigens helemaal zelf. Een business coach stelt je hierbij vooral de juiste vragen die je helpen om die doelen te behalen. Hij gaat echt op zoek naar de achterliggende problematiek. Daarnaast brengt een business coach een flinke bak kennis met zich mee op het gebied van ondernemen. Omdat zo’n coach ook andere ondernemers begeleidt is er veel ervaring met diverse vraagstukken waar ondernemers tegenaan lopen. Hierdoor kan de business coach jou goed ondersteunen bij jouw vraagstukken. Daarnaast kan een businesscoach je ook helpen met het volgende:
Kies een lokale business coachWe adviseren ondernemers eigenlijk altijd om een lokale business coach te kiezen. Dat heeft twee redenen. De eerste reden is dat een business coach uit de buurt altijd handig is voor het maken van afspraken. Als ondernemer heb je een hekel aan lange reistijden, die wil je voorkomen. Dus dan is een business coach Amsterdam wel zo handig wanneer je bedrijf in Amsterdam zit. Het tweede grote voordeel is het netwerk van de business coach. Een goed netwerk is goud waard en een business coach heeft zo’n netwerk. Vaak biedt de business coach je ook de gelegenheid om te sparren met andere ondernemers uit het netwerk in gezamenlijke sessies. Naast kennisuitwisseling kan dit zomaar ook dé plek zijn om een nieuwe klant te vinden! |