best marketing books for beginners De verkoop op sociale media is enigszins veranderd, zowel qua strategie als qua gerichte acties. Twee jaar geleden was de volgende regeling winstgevend. Ondernemers creëerden een landingspagina, lanceerden een advertentiecampagne, ontvingen sollicitaties en stuurden deze door naar de verkoopafdeling. De conversieratio was hoogstens 10%. 90% van de potentiële klanten verloor. Toen begonnen we serieus te worden over de verkooptrechter en realiseerden we ons dat dit de gemakkelijkste manier was om met het publiek op sociale netwerken te praten. Waarom sociale media relevant zijn voor het bedrijfsleven Volgens het analysebureau We Are Social en het Hootsuite SMM-platform is het aantal internetgebruikers opgelopen tot 4,021 miljard; het publiek van sociale netwerken telt in totaal 3,196 miljard mensen – dit is 13% meer dan vorig jaar; het aantal gebruikers op sociale netwerken stijgt dagelijks met 1 miljoen; sociale netwerken groeien met een snelheid van 11 nieuwe gebruikers per seconde. Hoe een online winkel de verkoop op sociale netwerken kan verhogen Volgens analytisch bureau Statista winkelen 1,8 miljard mensen online. De online winkelomzet is het afgelopen jaar met 16% gestegen. De jaarlijkse omzet bedroeg $ 1,5 biljoen. De meeste verkopen komen van Facebook met 2 miljard actieve gebruikers en Instagram met 700 miljoen gebruikers. Sociale media marketing Met de hulp van SMM vergroot een bedrijf de naamsbekendheid, de loyaliteit en de verkoop. Publieksloyaliteit, koopbereidheid en herhaalde verkopen worden beïnvloed door vele factoren, van product en prijs tot merkboodschapformaat. Bijzondere aandacht moet worden besteed aan communicatie. Formaten voor communicatie via sociale media Prestatiemotivatie – Laat gebruikers de behoefte voelen om iets te bereiken. Nodig ze uit om een reeks acties te ondernemen voor de gewenste beloning. Hiervoor zijn wedstrijden, fotopublicaties, spellen met de mogelijkheid om nieuwe statussen te bereiken het meest geschikt. Doe een beroep op waarden – Maak uw waarden duidelijk voor uw publiek. Schrijf over waarden, maak symbolen en associaties. Waarden vormen de basis van het vertrouwen van de klant. Vertrouwen door middel van autoriteit – vind mensen met een goede naam wiens imago overeenkomt met uw product / dienst. Maak afspraken over samenwerking met opinieleiders. Dien getuigenissen van echte klanten in. Streef ernaar om een expert en opinieleider te worden in de ogen van klanten, partners, collega’s. Trek de menigte aan – het neemt alle twijfels weg. Vertel uw publiek over uw fans en hun loyaliteit. Maak grapjes over huidige trends. Bepaal of uw merk veel mensen samenbrengt of een kleine cirkel creëert. In overtuigingen neigen mensen in de regel tot de meerderheid. In smaken – voor de minderheid. 5 stappen om de verkoop via sociale media te vergroten Stap 1: wees duidelijk en toegankelijk voor uw publiek Communiceer over haar pijn en verlangens en reageer op alle opmerkingen. Houd een gedeelte met veelgestelde vragen bij. Versterk argumenten met onderzoek. Stap 2: gebruik beperkingen en angst voor verlies Afwisseling is opwindend, maar het zijn de beperkingen die de belangstelling voor het product / de dienst vergroten en de keuze versnellen. Voeg een categorie “product voor” toe en kortingen voor individuele producten. Doe beperkte biedingen, geef aan dat er nog maar 5 stuks over zijn, zeg dat de prijs morgen omhoog gaat. Stap 3: verkrijg het WOW-effect Verras het publiek met vrolijke verrassingen: gratis bonussen, wedstrijden, cadeaus. Stap 4: gebruik gratis promotiemethoden Bied je product / dienst aan als ruilhandel voor een blogger. Voer een weggeefactie uit voor het abonneren op alle sponsors – weggeefactie en like-time – voor een abonnement en 10 likes. Dus je vergroot het organische bereik van je berichten, je kunt in de TOP van Instagram komen en aanbevolen worden. Stap 5: maak coole en nuttige inhoud Gebruik trends: live-uitzendingen, verhalen, video’s. De inhoud moet van hoge kwaliteit en kleurrijk zijn om de aantrekkelijkheid van het aanbod over te brengen. Boeiende inhoud van hoge kwaliteit, communicatie met het publiek en gratis promotie zullen de verkoop van goederen / diensten op sociale netwerken verhogen. Hoe te verkopen op Instagram Instagram is een van de eenvoudigste en meest effectieve sociale netwerken om te verkopen. Volgens Sprout Social: 48% van de gebruikers koopt uw product als u snel vragen beantwoordt; 46% koopt het product / de dienst voor de promotie; 42% zal een product / dienst kiezen als de pagina aantrekkelijke visuele inhoud bevat; 27% doet een aankoop als ze materialen te zien krijgen die achter de schermen zijn achtergelaten; de meest populaire redenen waarom gebruikers zich afmelden, zijn oninteressante inhoud (32%) en een overvloed aan berichten (28%). Pas uw onderzoeksresultaten toe op uw bedrijf en maak gebruik van wat resoneert met uw publiek. Wat nu te doen met sociale media kwaliteitsinhoud voorbereiden; snel en beleefd reageren op vragen; laat de voordelen van het product / de dienst zien, niet alleen de kenmerken; gemakkelijke communicatie met de klant opzetten: telefoons, instant messengers, extra contacten;
Wat de moeite waard is om te onthouden De verkoop op sociale media wordt beïnvloed door de loyaliteit van het publiek. Het wordt gevormd door communicatie. Communiceer eerlijk, toon echte resultaten, deel feedback, demonstreer de workflow van het bedrijf. Trends vergroten het bereik dramatisch. Gebruik live-uitzendingen, verhalen, video’s. Vergroot uw publiek en verkoop gratis met weggeefacties en like-time. Het WOW-effect verhoogt de betrokkenheid van het publiek en herhalingsaankopen. Geef bonussen, geschenken, prijsvragen. Systematisch werken en rekening houden met alle “kleine dingen” zal de loyaliteit van het publiek en de verkoop vergroten… …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»! instagram social media marketing marketing book
|
https://marketingbook.shop/ |